zondag 24 maart 2013

Fin de semana en Quito

Dat ik na bijna drie maanden nog steeds niet Quito deftig had gezien is eigenlijk een schande. Maar dit weekend was echt een perfecte timing. Het was het begin van Semana Santa met op zondag Domingo de Ramos of ook wel Palmzondag.

Zaterdag

Op zaterdag verkenden we de oude stad van Quito. De oude stad bestaat vooral uit veel oude kerken, gezellige pleinen en kleine straatjes. We hadden super veel chance met het weer. Van 's morgens tot 's avonds prachtige zon. Er was best veel volk, maar het was gezellig om er rond te lopen. De kerken waren echt prachtig. Zeer groot en mooi versierd. We gingen ook naar een uitkijkpunt waardoor we de hele stad konden zien.

's Avonds verkenden we het nachtleven in la Mariscal in de nieuwe stad. Stel jezelf: voor enkele drukke straten met restaurants en bars met mensen die je aanklampen om naar hun restaurant te komen. Ik voelde me er toch niet op men gemak met al dat volk. Uiteindelijk vonden we een restaurant aan een redelijke prijs en gingen we erna nog iets drinken.




















Zondag

Op zondag stonden we vroeg op, om terug naar de oude stad te gaan. Verschillende mensen liepen rond met palmbladeren of een bosje met groene bladeren. Bij de kerken verkochten verschillende oude dames deze palmbladeren. Het was echt mooi om dit allemaal te aanschouwen. We bezochten weer enkele kerken. Je kon gewoon binnenlopen terwijl er een mis bezig was. De kerken zaten afgeladen vol en er moesten zelfs heel wat mensen rechtstaan. Net op tijd botsten we op een kleine processie van mensen met hun bosjes groen. Zij trokken allemaal richting het plein San Francisco. Hier vond er dan op het plein nog een mis plaats in open lucht. Er werd gezongen en gevraagd aan de mensen om hun  palmbladeren in de lucht te steken.














Het was echt een leuk weekendje weg. Nog meer benieuwd ben ik naar volgende week vrijdag. Dan is het Viernes Santo en zal er nog een grotere processie plaats vinden.

Ik kan niet geloven dat het nu mijn laatste week is in Ecuador! De tijd is zo voorbij gevlogen. Wat staat er nog zoal te doen in mijn laatste week: Maandag en dinsdag nog naar school gaan en afscheid nemen van de kinderen. Powerpoint maken voor mijn evaluatie bij VVOB. De handleiding is gelukkig al af. Woensdag evaluatie op het kantoor in Quito, 's avonds vieren dat de evaluatie gedaan is. Donderdag nog een keer gaan paardrijden, vrijdag terug naar Quito voor Viernes Santo. Zaterdag laatste inkopen doen op de markt. 

Zo ik vrees dat deze week ongelooflijk snel voorbij gaat vliegen.

Ciao!
Claudia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten