dinsdag 19 maart 2013

Cosas

Hier zijn nog enkele foto's van wat ik de afgelopen weekends heb gedaan!

Zoals elk weekend komen we op zondag telkens bij iemand anders van de familie samen. Dit keer was het bij een nicht van Monica. Zij had een prachtige papegaai! Ondertussen al twee weken geleden was het ook dag van de vrouw. Die zondag speelden we samen met de familie spelletjes.



Afgelopen vrijdag werd San Jose gevierd in Quichinche. Het dorp waar de ouders van Monica wonen. Het werd enorm uitgebreid gevierd met een stoet. Wagens werden versierd als praalwagens en achter elke wagen was er een groep die danste. Ook Monica deed mee aan de stoet!











Na een hele week ziek te zijn en in bed te liggen was het tijd om toch terug buiten te komen. We maakten een wandeling naar Mojanda. Hier was ik al eens geweest, toen hadden we één meer gezien. Maar blijkbaar waren er meerdere meren. De wandeling was best zwaar omdat ik toch niet 100% was. Het was echt de moeite want het uitzicht was weer prachtig!

Deze zondag was het aan Monica om te koken. Eigenlijk aan ons( Nathalie en ik) (ik ben jullie ook vergeten te vertellen dat Nathalie, een andere vrijwilligster die net in de school is aangekomen, ook in het huis van Monica verblijft). Toen ik vorig jaar in Noorwegen  mezelf ontpopte tot de  queen of stoofvlees dacht ik 'dit moet ik hier toch ook eens proberen'. Helaas heb je hier geen sterke Belgische bieren maar de Budweiser deed goed zijn werk. Ik was best wel benieuwd en zenuwachtig hoe het zou uitdraaien. Uiteindelijk moest ik stoofvlees voor 20 man maken en ik wilde natuurlijk niet onderdoen voor de familie. Ik kon het juiste vlees bestellen in het Spaans en vond verder alle ingrediënten. De familie verschoot er echt van hoeveel ingrediënten er je wel niet moet in doen. Na drie uur pruttelen op het vuur was het eindelijk zo ver om te proeven. Hmm wat smaakte (al zeg ik het zelf) heerlijk! Elke hap was echt genieten. Ik besefte echt hoe hard ik het mis om andere kost te eten. Ik was ook erg trots toen iemand van de familie met het recept vroeg. Nu alleen nog zien te vertalen naar het Spaans.



Voila, nog een week in de school en het lesgeven zit er op. Mijn handleiding voor VVOB is klaar. Die moet alleen nog nagekeken worden. Ik kan jullie ook vertellen dat ik vandaag een grote aankoop deed met het geld van de benefiet. Maar daarover later meer!

Saludos!
Claudia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten