maandag 18 maart 2013

Enferma


De eerste week toen ik hier was dacht ik: amai ik kan hier goed tegen het eten! Ook de tweede week werd ik niet ziek en ook niet in de eerste maand. Ik moest zeker en vast een goede maag hebben. Na twee maanden dacht ik: het is echt mogelijk om in Ecuador te zijn zonder ziek te worden.

Maar helaas  nu meer dan een week geleden kreeg ik plots hevige pijn in mijn buik. Dit was met momenten en ik wist niet wanneer het zou komen. Na een paar dagen besloten we toch naar de dokter te gaan. Die stelde een maaginfectie vast en gaf me pillen. Nog een paar dagen verder was er nog steeds geen verandering, dus besloten we naar een andere dokter te gaan. Die zei dat ik amoeben had. Ook hij schreef weer andere medicijnen voor. Gelukkig is er hier ook een Belgische dokter die me goede raad gaf en ook nog wat medicijnen. Nu is het al wat beter maar het hangt echt van dag tot dag af hoe het gaat. Hierdoor kon ik helaas een hele week niet naar school gaan.

Het is hier niet alleen mentaal een avontuur maar ook fysiek voor mijn lichaam! De hoogte speelt soms parten, steeds zonnecrème opdoen! Je moet rekening houden met het eten voor geen diarree te hebben. Heb ook al een gevecht gehad tegen de vlooien.

Nog twee weken en ik verlaat Ecuador! Ik denk dat mijn lichaam het nodig heeft om terug te gaan naar België. Terug gewone kost zodat ik niet te veel meer moet nadenken of ik dit al dan niet kan eten zodat men maag wat kan herstellen!

Ciao!
Claudia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten